Mráz, mráz, mráz,

běží kolem nás!

zamrzly loužičky,

zebou nás ručičky.

mráz, mráz, mráz,

maluje obraz!

Jaké je v zimě počasí? Jaké probíhají změny, co je sníh, mráz, sněhové vločky – jak a kde vznikají.

Naším cílem bude rozvoj paměti , řečových dovedností a získání povědomí o změnách v přírodě – naučíme se určit jaké je počasí. V rámci ranního kruhu budeme určovat jaké je počasí na různých obrázcích.

Budeme číst pohádky od Josefa Lady Jrozvoj slovní zásoby a pochopení textu.

Dozvíme se, co se dá v zimě dělat – jaké jsou zimní sporty a zimní aktivity – vyzkoušíme si, jak se lyžuje, bruslí – naučíme se dělat piruety.

Zahrajeme si koulovanou, hru „Na sněhové vločky“, budeme balancovat na ledových krách.

Naučíme se písničku:

1.

Sněží, sněží, mráz kolem běží

zima je pejskovi ke kamnům běží,

fouká, fouká bílá je louka,

zima je kočičce ke kamnům kouká.

2.

Rolničky, rolničky… J

Povyprávíme si o „Třech králích“ a zkusíme si vyplnit grafo-motorický list – Tři králové – najdi cestu k hvězdě.

Společně si vyrobíme „Mrak“, vyrobíme vločky z papíru, zimní rukavice, čepice a šály!

Namalujeme si společně: „Co nám mráz namaloval na okno“.

Naučíme se poznávat stopy zvířátek ve sněhu (uděláme si sádrové odlitky).

Metodický plán Leden 2020